diumenge, 29 de març del 2009

2.DEBAT


El primer a destacar va ser la preparació pel debat , el visualitzar el vídeo i anar-lo relacionant amb els conceptes dels mòduls en va fer pensar les vegades que m’he pogut trobar en situacions semblants i que he pogut reaccionar , ara que ho se , des d’un punt un mica etnocèntric. I jo que em creia portadora d’una educació intercultural!!!
Ha sigut un gran descobriment la pel·lícula i m’ha portat a ficar el nas per You tube i veure diferents fragments . Gràcies a l’aportació del Carles (carpeta 2) se que esta basada en la novel·la de tall autobiogràfic de François Bégaudeau (Entre les murs 2006) però sabeu si l’han traduïda??
Referent a les aportacions dels meus companys/es les he trobat molt enriquidores en el sentit que han aportat bibliografia o material molt relacionat amb el tema i que tenia molt d’interès. La llàstima es que s’han perdut entre tantes aportacions, com per exemple el treball de la Sagra en el seu cole sobre les competències com una metodologia clau en aquest tipus de context o l’Olga Valdivia amb el link de la importància de les dones africanes en la transmissió de la seva història, hagués sigut interessant seguir-les encara que això hagués pogut ramifica molt el tema a tractar.
Estic en la línia d’alguns companys respecte la poca intencionalitat de les preguntes del debat ja que l’ha fet molt planer , tots dèiem el mateix amb diferentes paraules, encara que he de felicitar a Àngel i Xavier Costa que van intentar provocar en el tema de la pèrdua del principi d’autoritat (carpeta 2).
I com una última reflexió, pensar que la incorporació d'alumnes de diferents orígens culturals, amb diferents llengües i costums, fa que nosaltres, els mestres , ens haguem de plantejar noves actituds i estratègies metodològiques davant el grup-classe per evitar possibles situacions de discriminació o desavantatges educatives. La pregunta fonamental és saber si l'escola és capaç d'assumir la responsabilitat de donar una resposta adequada a aquesta diversitat de l'alumnat El que és evident és que la institució escolar per si sola no és capaç de completar un projecte pedagògic intercultural, sinó que necessita d'un projecte social global en què la interculturalitat no quedi cenyida a l'àmbit escolar i que s'aportin idees i accions des tots els àmbits de gestió i treball de la societat.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada