diumenge, 12 d’abril del 2009

CANVI CONCEPTUAL en el qüestionari inicial

Continuant aquest estudi comparatiu entre les dos fases d’aprenentatge em disposo analitzar els items que vaig valorar en el seu moment , per fer un canvi quantitatiu en aquells que consideri oportú i argumentant les raons del meu canvi :

TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: 8 canvi a 5
Crec que la Tecnologia educativa, no només té aquest objectiu sinó tal i com exposo en el meu cmap és la encarregada d’analitzar , dissenyar, aplicar i avaluar diferents situacions d’aprenentatge, amb l’ús dels diferents recursos tecnològics i humans

CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors:7 canvi a 10
No puc deixar d’estar sorpresa a la vegada que agraïda perquè la comparativa amb els treballs dels meus companys ha sigut el motor per refer la meva primera presentació de la activitat 1.3. , el deu va per ells/es. Considero que gràcies aquest aprenentatge col·laboratiu ha pogut arribar a ser més significatiu.

TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : 9 canvi a un 3
La realització de la pac 1 m’ha fet dubtar d’aquesta valoració tan alta que vaig donar en el seu moment, El coneixement no es pot tranmetre, es construeix a partir de les seves interaccions amb el medi ambient. (pag 6 ,Tic aprenentage significatiu).
Ja no veig al mestre com un transmissor de coneixement sinó com aquella persona que ha d’intentar conduir als seus alumnes en la construcció del coneixement , difícil tasca, crec , encara que en aquesta assignatura s’està aconseguint
.

DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: 7 canvi a 2
La tecnología no és pot enmarcar en una posició neutral, sorgeix en contexts específics.

CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: 9 cap canvi

DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: 5 canvi a 0
Gràcies a deu aquesta visió s’ha pogut dissipar ja que aquest debat ha sigut clar exemple. Tot i remarcant que el debat ha d’estar molt ben estructurat i planificat per aconseguir que els seus participants facin aportacions ben argumentades i no quedi en simples comentaris aïllats com en altres ocasions ens ha pogut passar.
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: 8 canvi a 4
No només el domini sinó com a eina facilitadora, dinamitzadora i motivant en la construcció dels aprenentatges dels alumnes
.
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: 9 cap canvi
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: 7 cap canvi
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: 9 canvi a 4
En aquest l’item que he fet un canvi conceptual més radical, ja que em considerava una sociodeterminista amb una visió en que els canvis socials condicionàvem i determinaven el progrés de la tecnologia i la ciència. Durant tot el procés de realització del debat em va tocar defensar l’altre postura(tecnodeterminista) cosa que em va produir una gran contrarietat per la meva manera de pensar, alhora d’argumentar i contrargumentar he pogut aprendre que ni una ni l’altre són gaire complertes i he apreciat la perspectiva actual sobre la nova interacció creada entre CTS (teixit sense costures).

El resum final seria que de les deu preguntes inicials només he deixat amb la mateixa valoració dues amb lo que he pogut aprecia un gran canvi conceptual en el moment en el que canvia la manera d’entendre els conceptes i els marcs que els envolten. Em molts d’aquests conceptes no em veig com una simple evolució d’ampliació del concepte com defensava piaget, sinó tot lo contrari, crec que he sofert un gran reestructuració dels models conceptuals. Em sentiria més identificada amb l’idea d’haver sofert un canvi conceptual basat en una reorganització radical o marcada de les estructures del coneixement( Dole i Sinatra,1998).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada