dissabte, 16 de maig del 2009

4.1.- PRESENTACIÓ DE LA WEBQUEST



Us presento la nostra webquest

UN DIARI DE VIATGE”

per Rut Barenys,Maria Montaner i jo , MªLuisa Cabrera :

En la nostra webquest, hem volgut treballar la visió que tenim aparentment sobre la oposició de les diferents cultures que trobem en una realitat tan propera com la classe, intentant assolir l’objectiu d’ entendre i adquirir una nova perspectiva “com cultures complementaries”. Esta dirigida per alumnes de secundària de primer cicle , però creiem que espodria adaptar a qualsevol nivell.
Treballem per una banda l’aspecte de la cultura com a fenomen universal, ja que tots tenen la capacitat d’expressar-se, de valorar, jutjar o actuar adaptant-se al medi i transformant-lo. I al mateix temps, el particularisme sobre la manera i la forma de fer, d’adaptar-se al món e interpretar-lo diferent a cada un de nosaltres. Aquestes semblances i diferències enriqueixen el sentit de ser individu actiu en una societat multicultural.

Els nens descobreixen mitjançant l’estudi d’altres cultures , la valoració d’aquestes, el seu sentit , la seva existència.....

si la voleu , endavant , us convido a passar i compartir-la...

6 comentaris:

  1. El nivell d’interculturalitat en que es basa la vostra WQ correspon a un nivell baix de coneixement. Coneixement que ha de permetre que l’alumnat s’entengui millor els uns amb els altres, tot tractant-se amb respecte i tolerància, i valorant la diversitat que els envolta i de la qual formem part, com quelcom que enriqueix les nostres vides; tal i com expliqueu en el vostre projecte.

    Crec que principalment la vostra WQ gira entorn d’aquests eixos:
    - Aprendre a respectar les diferències culturals, com a factor d’enriquiment de la pròpia cultura.
    - Valorar la necessitat d’intercanvi cultural, com a concepte de creixement i desenvolupament cultural.

    Quedant molt clars els objectius a aconseguir i com arribar a ells.

    ResponElimina
  2. Hola Mª Luisa:
    Un dels primers blogs que he volgut visitar ha estat el teu.
    Ja fa temps que vam treballar juntes a una altra assignatura i, al començament d’aquesta, et vares posar en contacte amb jo per treballar una altre vegada juntes cosa que, per circumstàncies d’haver fet ja el grup, no vam poder fer. Aquest fet ha estat el motiu que em va determinar cap a la visita al teu blog.
    Quina ha estat la meva sorpresa quan veig que la WebQuest que heu elaborat és molt semblant a la que vam elaborar nosaltres mateixes!!!, és per aquest motiu que l’he escollit per a fer la valoració de la PAC4.
    Pel que fa a la valoració en si mateixa he de dir que considero que, activitats com la vostra, situades en un nivell mitjà i basades en el coneixement d’altres cultures, condueixen al diàleg i contribueixen a allunyar l’educació de la visió etnocentrista que hi ha de vegades al l’ensenyament, a la vegada que ajuden a posicionar als alumnes per sobre dels plantejaments relativistes.
    Sagra López

    ResponElimina
  3. Hola! La vostra webquest m'ha semblat molt interessant, ja que permet als alumnes conèixer millor als seus companys de classe, i el que és més interessant, abarcar la interculturalitat a partir d'aquesta relació. Trobo que és una forma molt original i motivadora que fomenta mitjançant el respecte i la tolerància el coneixement d'allò que és diferent, però alhora molt proper.

    ResponElimina
  4. He arribat a aquesta web de casualitat, és la primera que he mirat i certament ha cridat la meva atenció.
    Penso que heu fet un plantejament de webquest molt original i força motivadora. La presentació dels continguts i de les activitats és clara i motivadora per als alumnes.
    En quant al nivell d’interculturalitat que abordeu, penso que es troba en un nivell mitjà o de resolució de conflictes.
    La manera com l’heu plantejat em sembla molt útil per fer l’acolliment a nous alumnes, i que permeti alhora que la resta d’alumnes puguin conéixer de manera més intensa als companys que tenen a la vora.

    Felicitats per la feina feta, em sembla un treball molt interessant.

    ResponElimina
  5. Crec que la webquest que heu elaborat centrada en la riquesa que suposa diversitat de cultures, la seva complementarietat i alhora la universalitat, és molt interessant i força adient per poder treballar l’educació intercultural a l’aula (així com diferents valors com el respecte, la tolerància...). Estic segura que pot ser una proposta molt engrescadora pels alumnes, ja que parteix de les seves realitats i els endinsa en un viatge que sens dubte ha de ser molt motivador. Alhora el suport i el guiatge que es proposa per l’elaboració del diari de viatge com els links i les pautes i orientacions considero que són força útils i aclaridores, així com la guia del professor.
    En un primer moment es podria dir que la vostra web quest es situa a un nivell bàsic d’intercanvi de coneixements sobre les cultures dels membres de la classe, a partir de la descoberta de les característiques i trets distintius d’aquestes. Però fent un anàlisi més profund del recurs es veu com és molt probable que en el desenvolupament de la proposta sorgirien conflictes i intercanvis d’idees mitjançant el diàleg que podrien fer que el recurs s’apropés a un nivell mitjà o de resolució de conflictes, superant possibles visions etnocèntriques que probablement apareixerien.

    ResponElimina
  6. Aquesta webquest ens proposa tot un repte. Ens endinsa en un viatge virtual. Al final del mateix, els alumnes hauran de fer un diari de viatge que hauran de presentar als vostres companys/es per poder compartir les coses que heu anat descobrint.
    Considero que és una tasca molt motivadora i engrescadora. A més el nivell d’interculturalitat és força alt. Em justifico partint que moltes persones desconfien d’allò que no coneixen. Per tant, la millor manera d'acceptar altres cultures és conèixer-les, d’aquí aquest viatge virtual a les diferents cultures dels alumnes de l’aula.
    Els conceptes que es treballen són tant tolerància com el respecte envers les altres cultures i la vostra pròpia; a més d’assumir i comprendre la importància que les coses i els objectes puguin tenir per als altres. D’altra banda, aquesta webquest també intenta fomentar el canvi conceptual, com en moltes ocasions succeeix després d’un viatge de veritat. Per tant, es tracta d’una tasca ben definida, així com el procés que segueix. Crec que allò bàsic i que considero més important és l’excusa de buscar la necessitat d’establir processos de coneixement i reconeixement de l’altre que condueixin envers el diàleg en igualtat.
    També valoro molt positivament que hi consti tant l’avaluació del mestre, com l’autoavaluació del mateix alumne.
    A l’igual que en l’altra webquest analitzada, potser trobo a faltar els destinataris més visiblement, donat que aquesta informació l’he trobada en la última pestanya de la webquest en l’apartat de la guia didàctica. Allí he pogut copsar que l’alumnat al qual va adreçat és de 1r d’ESO, però que igualment seria fàcilment adaptable a d’altres edats i contextos.

    ResponElimina